Diumenge 3 d'Advent - 13 de desembre

Sofonies 3, 14-18a

"Canta!...Crida de joia!... Alegra’t i exulta de tot cor!...” diu la Paraula (v.14).
Quan va ser la darrera vegada que vas celebrar qualsevol cosa així, “exultant de tot cor”? El naixement del primer fill? Aquella victòria històrica del Barça? O, potser ni tan sols allò...
Perquè no celebrem el Nadal, el miracle del apropament i encarnació de Déu amb el goig que un acte de tant amor es mereix?
Què veia i entenia el profeta Sofonies que nosaltres ens estem perdent?
“El Senyor ha retirat la sentència contra tu, ha foragitat el teu enemic. El Senyor, el Rei d’Israel, es enmig teu: ja no hauràs de témer cap mal.” (v.15)
Déu ha decidit retirar tots els càrrecs contra nosaltres i declarar-nos perdonats en Jesús. Ha espantat tots els nostres enemics i Ell mateix està a prop nostre. Ja no tenim que témer cap mal!
Fixa’t també que repeteix dues vegades això que ja no hem de tenir por. Si Déu és repeteix, hauria de ser molt important de veritat, no creus?
Quins son els teus pors? La manca de treball? La situació dels teus fills? El teu propi futur?
Encara que a vegades no hi sembla gaire, la pura veritat es que el Senyor és enmig nostre (també això es repeteix dues vegades!) i podem confiar en Ell. “Ell és el poderós que salva!” (v. 17)
T’atreveixes a decidir avui confiar en Ell?
Senyor Jesús, avui et dono tots els meus pors i decideixo confiar en tu. Moltes gràcies per apropar-te a mi, perdonar-me y alliberar-me de tots els meus enemics! Amén.

No obstant, el miracle que més em crida l’atenció no són totes les bones coses que Jesús ha fet i segueix fent per a mi, sinó les emocions tan fortes que sent cap a mi.
“Exulta per tu ple de goig, reposa en el seu amor; s’omplirà de goig per tu, cantant.” (v.17)
Imagina’t! Li caus tan bé a Jesús que Ell s’emociona només pensar en tu. Al veure el teu rostre, s’ompli de goig. Fins i tot passa el seu temps composant cançons sobre tu!
Senyor Jesús, jo també estic enamorat de tu. Al pensar en el teu amor, jo també m’omplo de goig i et vull dedicar la meva cançó! Amén.



David Rhoton
Comunitat Cristiana La Vinya - Gavà

Comentaris