Dedicació de la Basílica del Laterà - 9 de novembre
La imatge del gran temple de Jerusalem amb Jesús, disgustat
i enfadat contra aquells homes que hi feien negoci, contrasta i posa de
manifest la feblesa humana, capaç de banalitzar “el lloc sagrat” i fer-ne
centre dels propis interessos.
Quantes vegades veiem persones perdudes en les ànsies del
diner pel diner i que instrumentalitzen el negoci com un bé absolut, en la
recerca d’una felicitat i una seguretat mai aconseguida?
Si el diner crea desigualtats, com podem reivindicar
justícia?
Si el diner atrapa en una mena d’adicció les ànsies
enriquidores, com podem parlar de llibertat?
El diner és important i el necessitem, però no ens ha de fer
esclaus de nosaltres mateixos, ni ha de ser instrument per perjudicar als altres
amb cruels especulacions. El diner ens ha d’ajudar a cercar el propi bé, més
enllà de perjudicar als altres.
I els cristians què fem, com ens administrem i compartim els
nostres bens amb els que s’ho passen malament, com ajudem a les nostres
comunitats, al nostre Bisbat, a les institucions de promoció i ajuda social a
les persones, a Caritas, a les de promoció de la cultura, ...? Hi estem
realment compromesos?
Revisem-ho, no fos cas que Jesús de Natzareth, com va fer en
el temple de Jerusalem, tirés en l’aire els nostres “recontes” i posem-hi ordre.
Tenim molt per descobrir-nos en el nostre interior. Jesús ens dona
l’oportunitat de fer-hi una bona neteja.
El temple cal que sigui lloc de pregària, lloc de presència,
trobament i diàleg, entre Déu i les persones, des d’aquell de Jerusalem, fins a
qualsevol de les nostres esglésies, oratoris i ermites. Efectivament, però
Jesús ens dona a conèixer una dimensió major del temple, com a lloc de l’estada
de Déu.
En l’àmbit personal, cadascú de nosaltres som un temple de
Déu, si l’acollim fermament en el nostre interior i ens hi deixem acompanyar.
La seva presència espiritual, ens modela a la vida de la gràcia, tal com la seva
presència esdevé un diàleg continuat de sinceritat i confiança amb Ell, en cada
moment de la vida. La màxima expressió en aquest sentit, Jesús mateix, disposat
a superar la destrucció del temple “del seu cos” i a edificar-lo en tres dies.
El gran sacerdot que s’ofereix ell mateix al Pare, en el major gest de llibertat,
-donant la vida-, per actuar en justícia i alliberar a la humanitat. El misteri
del seu testimoni: vida, passió, mort i resurrecció.
En l’àmbit comunitari també tenim els nostres temples, són
els nostres llocs de pregària, però també ho són tots aquells projectes i
plantejaments portats a terme per a l’evangelització, per a la convivència,
l’ajuda als més desafavorits i oblidats de la nostra societat, els vells, els
malalts, els empresonats, els desnonats, els que moren de fam, ... . Ell hi és
en les famílies, en les catequesis, en els moviments eclesials, en els pisos
d’acolliment, en les accions en favor dels drets fonamentals de les persones, ...
en la celebració dels Sagraments i molt especialment de l’Eucaristia.
En l’àmbit diocesà, des del nostre Bisbat de Sant Feliu de
Llobregat, en comunió amb tota l’Església universal, des d’on com una immensa
xarxa de comunitats i persones que en esperit de servei ens anem ajudant,
complementant, col·laborant, perquè amb el valor afegit de tots, siguem capaços
d’esdevenir aquella font d’aigua fresca, en mig de la plaça on tothom s’hi
pugui reconfortar.
Deixem-nos amarar
per la Paraula de Déu, perquè des del temple interior de cadascú, visquem la
presència de Déu. Que ell ens ajudi a acumular el tresor de l’amor, en la
tendresa de l’acolliment i la confiança que ens inspira, per tal de
testimoniar-ho, amb els nostres fets i les nostres paraules. Amb ELL no hem de
tenir cap por.
Josep-Maria
Gómez del Perugia, diaca
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada