Diumenge 15 de durant l'any - 10 de juliol de 2016
Dt 30,10-14; Col 1,15-20; Lc 19,38-42
El llibre de
Deuteronomi el que llegim és molt important pel Nou Testament, ja que està en
la línia de la tradició jueva que fa èmfasi en una nova «aliança». A parir de
la traducció al llatí de Jerònim que va escollir «testamentum» és quan es comença a
utilitzar en els idiomes moderns «testament».
En l’evangeli de
Lluc avui llegim «Beneit el que vi ve en nom del Senyor» és una cita del salm
118,26 modificada, que recitaven el pelegrins a l’entrar a Jerusalem, durant el
temps de Pasqua, també era cantat en el Temple i el primer dia de la Pasqua (i
d’altres festes importants) i abans i després dels menjars.
Et pot pensar
que si era una pràctica habitual de cada any i aquí se li dóna com adjudicat
d’una manera especial a Jesús de Nazaret per part dels seus deixebles és perquè
el tenien per una persona important.
Els fariseus que
hi ha en aquell moment consideren que no és correcte fer la lloança i per això
demanen a Jesús que els renyi. La resposta de Jesús és clara, no accepta cap
tipus de violència i és un dels trets que vol eliminar d’arrel. Fet que fins al
dia d’avui encara no sembla ser una normativa rellevant pel cristianisme, ja
que al llarg dels temps ha anat com desconnectada de la fe o del comportament
cristià.
Jesús quan
arriba prop Jerusalem al veure-la arrancà a plorar per ella. Aquí expressa les
seves emocions humanes sobre el rebuig que detecta per part dels seus. Les
promeses de l’Antic Testament han estat anul·lades, ja que no ha estat
reconegut i no reconeixen qui porta la pau.
Sembla que el
cristianisme continuï atrapat en la idea d’un Déu violent, sense voler donar el
pas de seguir Jesús amb un amor incondicional com fa Ell.
Mª
Pilar Lozano Ferrer
Llicenciada
en Ciències Religioses
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada