Diumenge 26 de durant l'any 1 d'octubre del 2017
Ez 18,25-28, Salm 24, Fl 2,1-11, Mt
21,28-32.
La vida..., ... respon a una Voluntat d’amor, d’Amor...
Pare nostre, que esteu en el cel:
Recordeu-vos, Senyor, de la vostra pietat i de l’amor que
heu guardat des de sempre..., vós que estimeu tant. El Senyor, bondadós i
recte, ensenya el bon camí als pecadors. Encamina els humils per sendes de
justícia, els ensenya el seu camí (Sl). És com és Déu,
és la seva metafísica, ... una ontologia d’amor.
... Jesucrist: [ell, que era de condició divina, no es
volgué guardar gelosament la seva igualtat amb Déu, sinó que es va fer no-res,
fins a prendre la condició d’esclau. Havent-se fet semblant als homes, i
començant de captenir-se com un home qualsevol, s’abaixà i es féu obedient fins
acceptar la mort, i una mort de creu. Per això Déu l’ha exalçat i li ha concedit aquell nom que
està per damunt de tot altre nom... (Fl). Déu trinitat,
família, que surt fora com fa sempre l’amor, fins a l’extrem, fins a les
últimes conseqüències. Al final només és significatiu l’amor, l’Amor.
Vingui a nosaltres el vostre Regne.
... Per això Déu l’ha exalçat i li ha concedit aquell nom que
està per damunt de tot altre nom, perquè tothom, al cel, a la terra i sota la
terra, doblegui el genoll al nom de Jesús, i tots els llavis reconeguin que
Jesucrist és Senyor, a glòria de Déu Pare (Fl). Jesús, a la creu també, és paradigma, referent últim del
Regne.
Faci’s la vostra voluntat, així a la terra com es fa en
el cel.
És la pregària d’avui: qui fa la voluntat del Pare del cel? Ell vol que
siguem constructors del Regne.
.... per tot el que trobeu en Crist de fortalesa d’ànima,
d’amor que consola, de dons de l’Esperit, d’afecte entranyable i de compassió,
us suplico que em doneu plenament el goig de veure-us units per uns mateixos
sentiments i per una mateixa estimació dels uns pels altres, unànimes i ben
avinguts. No feu res per rivalitat ni per vanaglòria. Mireu els altres amb
humilitat i considereu-los superiors a vosaltres mateixos. Que ningú no es guiï
pels propis interessos, sinó que miri pels altres (Fl). És el Regne de Déu en les relacions personals.
Un home que tenia dos fills va dir al primer: “Fill meu, vés a treballar a la vinya, avui.” Ell respongué: “No hi vull anar.” Però després se’n penedí i hi anà. El pare digué això
mateix al segon i aquest li respongué: “Hi vaig de seguida, pare.” Però no hi anà... Se’ns convida a treballar pel Regne de Déu; i se’ns diu
qui hi treballa i qui no. Es construeix el Regne no amb paraules solament, sinó
amb un vertader compromís. Quin
d’aquests dos va fer el que el pare volia? Al final, el que compta, és qui fa i no qui diu de fer;
les aparences enganyen; el que compta no són les paraules sinó els fets;
l’obrar ens dóna el criteri d’autenticitat. ...
els publicans i les dones de mala vida us passen al davant cap al Regne de Déu (Mt). Aquests no el professen però pot ser sí el viuen, i això és el que val.
Estiguem atents als qui viuen el Regne.
I perdoneu les nostres culpes, així com nosaltres perdonem
els nostres deutors.
No us recordeu dels pecats..., compadiu-vos de mi, vós
que estimeu tant... El Senyor, bondadós i recte, ensenya el bon camí als
pecadors. Encamina els humils per sendes de justícia... (Sl). El perdó també és alliberament ofert: per un mateix, pels altres, ....finalment
de Déu.
Ans deslliureu-nos de qualsevol mal.
Si el just deixa d’obrar el bé, comet el mal i mor,
morirà per culpa seva. Però si el pecador es converteix, deixa de fer el mal i
obra amb justícia i bondat, salvarà la seva vida. Només que reconegui el mal
que havia fet i es converteixi, viurà i se salvarà de la mort (Ez). No oblidem la llibertat que tenim de fer el bé o el mal.
No som
constructors de la veritat; en som contemplatius.
Mn.
Miquel García Bailach
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada