Diumenge 4 de durant l'any - 30 de gener de 2022

 

Per Griselda Cos i Boada

 Monja de Sant Pere de les Puel·les

 

T’HE MODELAT, T’HE CONEGUT,  T’HE CONSAGRAT

El text sobre la vocació del profeta Jeremies que avui hem llegit subratlla l’acció de Déu dient: “Abans que et modelés en les entranyes de la mare, ja et vaig conèixer, abans de néixer, ja et vaig consagrar i et vaig fer profeta”. Tres verbs molt significatius: modelar, conèixer i consagrar.

El més important d’una vocació, doncs,és saber-hi Déu implicat. Per això Jeremies cau i dubte, però, creu i s’aixeca, perquè el qui l’ha cridat li ha dit: “No tinguis por... jo et faré costat”. És molt important poder recolzar la nostra vocació en la certesa que qui ens ha cridat ens fa costat, i més, si aquest és Déu.

Quan Jesús, a la sinagoga va llegir:“l’Esperit del Senyor reposa sobre meu, m’ha ungit per portar la Bona Nova als desvalguts, m’ha enviat a proclamar als captius la llibertat...” hi va afegir amb tota contundència: “Això que avui sentiu comentar de mi, és el compliment d’aquestes paraules de l’Escriptura”. Sí,aquell de qui parlava el profeta Isaïes era Jesús.

El fragment  evangèlic  que Jesús ha llegit i s’ha fet seu  afirma la historicitat de l’encarnació del Fill de Déu, i conté implícitament els verbs modelar, conèixer i consagrar,i ens posa al davant la importància de l’avui de la nostra vida en el qual el Senyor hi és present.

M’ha agradat també veure com en l’Himne a l’AMOR de sant Pau als Corintis, en el que hi afirma que sense amor fins les coses més grans es redueixen al no-res, l’amor hi és descrit com “un CAMÍ incomparablement gran”.

L’amor és l’únic que no sols serveix durant el nostre temps d’estada aquí a la terra, sinó que traspassarà les barreres de la mort i seguirà essent fins i tot en l’etapa eterna de la nostra vida. “L’amor no passarà mai”perquè Aquell que ens ha modelat, conegut i consagrat ens farà participar del que Ell és: AMOR.

L’amor és el valor suprem que viurem plenament en l’eternitat, on coneixerem Déu tal com és, ja que és a la seva imatge que ens va modelar, conèixer i consagrar.

 

Monestir de Sant Pere de les Puel·les

Comentaris