Diumenge 6 de Pasqua - 5 de maig



Aquest diumenge ens ofereix alguns punts fonamentals de la nostra fe. No deixem que la litúrgia passi enllà sense el nostre acolliment agraït i ple de sorpresa.

                Limitem-nos, en aquest petit espai, a llegir els versets 14,23-29 de l’Evangeli de Joan: “...el meu Pare l’estimarà i vindrem a fer estada en ell... les meves paraules són del Pare que m’ha enviat... L’Esperit Sant que el Pare enviarà en nom meu, us ho ensenyarà tot i us farà recordar tot el que jo us he dit... Me’n vaig i torno a vosaltres... el Pare és més gran que jo...”.

Subratllem sempre la importància de la Paraula de Jesús. Avui Jesús ens revela un canvi de relació entre Déu i nosaltres: som morada de Déu! la nostra mateixa realitat esdevé santuari de Déu; Déu ja no és llunyà sinó que fins habita en nosaltres, i fa comunitat amb cada un dels seus fills. Som objecte del seu amor. Descobrim i acceptem la seva presència marcada per la relació de Pare i fill o filla.

                Aquesta nova relació demana també una nova relació amb els germans. El model l’hem de trobar en Jesús.
                Una pregunta: per a tu ¿la Trinitat és cristocèntrica o antropocèntrica?


Griselda Cos, mb

Comentaris